Elaborare si implementare sisteme de management – ISO

Serviciul de de consultanta in implementare sisteme de management ISO in companii are scopul de a asista si pregati organizatiile pentru certificarea pe Standarde ISO.

Serviciile de consultanta ISO ajuta firmele sa inteleaga si sa asimileze cat mai rapid si eficient cerintele standardelor de management ISO cu costuri minime atat materiale cat si umane. Rezultatul trebuie sa fie alinierea companiei la cerintele standardului si implemetarea unui sistem de management functional si eficace.

Avantajele de care beneficiati datorita serviciului de consultanta in implemetarea standardelor ISO depind si de consultani bine instruiti care isi iau angajamentul de a oferi consultanta firmelor care doresc sa aiba un sistem functional în conformitate cu cerintele standardelor ISO.

Avantaje implementare si certificare ISO

Orice companie care are un sistem de management ISO functional si implementat conform cerintelor din standard beneficiaza incontestabil de un mare numar de efecte pozitive.

Certificare ISO inseamna pentru orice tip de companie dovada ca sistemul si politica interna indeplinesc standarde internationale. Dispunand de un astfel de sistem de management furnizarea continua de servicii si produse ale caror calitate nu se mai pune la indoiala, este de la sine inteleasa. Mai mult se indeplineste obligatie legala pentru firmele care vor sa participe la licitatii publice

Avantaje ISO precum conformitatea cu reglementarile legislative, adaptarea activa la schimbarile pietei, crearea unei imagini mai bune in raport cu concurenta pot fi oportunitati importante pentru dezvoltarea unei firme. Dintre avantaje implemetare si certificare ISO pentru companii mai amintim:

  • Calificarea superioara a personalului
  • Imbunatatirea continua a sistemului propriu de management, in functii de nevoile firmei
  • Cresterea eficientei si a eficacitatii, satisfactiei clientilor
  • Castigarea increderii partenerilor de pe piata interna si internationala
  • Favorizarea comertului international
  • Noi oportunitati pe piata
  • Posibilitatea cresterii constante a profitului prin sporirea numarului de clienti, a productiei si a vanzarilor
  • Imbunatatirea imaginii firmei
  • Economisirea de timp si bani
  • Transparenta si eficienta proceselor interne ale organizatiei
  • Evitarea erorilor în locul corectarii lor

Dupa implementare ISO, si dupa dobandirea certificatului ISO compania insasi va realiza cate avantaje aduce un astfel de sistem de management.

Etapele procesului de implementare ISO

  • Prima etapa a procesului de implementare ISO este stabilirea clauzelor contractual si semnarea contractului de colaborare cu firma de consultanta ISO.
  • Analiza companiei client si a sistemului de management existent este cea de-a doua etapa in implementare sisteme de management al calitatii ISO. De asemenea, vor fi prezentati managementului de vârf, pasii de implementare a sistemului si necesitatea implicarii managementului în acest proces.
  • Al treilea pas in implementare ISO este desemnarea prin decizie interna a unui RMC (Responsabil cu Managementul Calitatii). Managementul de varf va reprezenta persoana de legatura dintre consultantul si compania client si va avea responsabilitatea de a implementa sistemul impreuna cu consultantul.
  • Una dintre cele mai importante etape procesului de implementare ISO este elaborarea documentatiei conform standardului ISO (Manualul calitatii; Procedurile sistemului calitatii; Instructiuni de lucru/descriere de procese; Alte documente ale calitatii).
  • Etapa numarul cinci este implementarea sistemului de management – presupune întâlniri periodice între consultant si RMC pentru aplicarea procedurilor din documentatie în procesele care se desfasoara în compania client. Tot in aceasta perioada se fac si ultimele adaugiri si modificari la documentatie, pentru a ajunge la forma ei finala.
  • Urmatoare etapa in implementare ISO reprezinta efectuarea unui audit intern al sistemului de management conform cerintelor din standard. Acest audit se va finaliza cu un numar de rapoarte de neconformitate si cu un raport de recomandari finale.
  • Ultima etapa a procesului de implementare este asistenta la auditul de cerificare. In perioada in care se desfasoara auditul de certificare, consultantul va asigura asistenta companiei client.